petronella svarar:

Postat av: Jess

Jag tycker du verkligen är så himla fin och har sådan fin hy :D vad gör du för och få den så fin? Hur motverkar du finnar?:)


Petronella svarar:

Tack så jättemycket, jag blir så hemskt glad av såna gulliga kommentarer! Jag har inte alltid haft bra hy utan hade faktiskt lätt acne under högstadiet, som tack och lov har försvunnit med åren och nu får jag en enstaka finne då och då, mest under lingonveckan. Men det  viktigaste för en fin hy är ju rengöringen, vilket jag har skrivit om i bloggen tidigare (http://p91.blogg.se/2009/september/rengoring.html#comment) och så som det står i det inlägget gör jag 2 gånger om dagen. Samtidigt måste man ha produkter anpassade för ens hudtyp, jag har en rengörings lotion från Nivea "young" serien som är anpassad för den lite blandade ungdomshyn och en fuktcream från Lumene för torr/känslig hy som jag är jättenöjd med.

Sen använder jag dagligen min mineralfoundation som låter min hy andas då de flesta flytande täcker över alla porer och kan ge finnar. Så mineralfoundation är ett hett tips!
1-2 per vecka skrubbar jag med en aniktsskrubb i ansiktet från Apoteket för att ta bort döda hudceller och göra huden mjuk och len också, den känns mycket fräshare och renare ut efter man har peelat!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0