rengöring

Här kommer första tipset ur skönhetsbiblen i kortare variant och ur min synvinkel.

Rengöring är ju det viktigaste för huden, och nästan alla ser det som en självklarhet att tvätta bort sminket på kvällen. Att ta bort smink inför natten är hemskt viktigt, för då får huden ägna sig åt viktig återhämtning som gör att ens hy mår bra och ser fräsh ut.

Ha produkter som är anpassade efter din hudtyp. Jag gillar nästan allt från apoteket, jag anser att apoteket bör inte säljer dåliga saker, utan testade produkter med resultat till skillnad från rengöringen du köper på Ica. 
 Stegen till en bättre och finare hy.

1. Ta bort håret från ansiktet och tvätta händerna innan du börjar med rengöringen
2. Om du har någon speciell ögonremover ska du börja med den, och klappa in de i bomulls rondellen och ´"lyfta" bort ögonsminket.
3.Appliciera din rengöringsprodult på ansikte och massera med fingertopparna samtidigt som du strycker ut rengöringen,då får du fart  på blodomloppet och hudens naturliga förnyelseprocesser. Låt rengöringen få några min på sig att verka, då lossnar smink och döda hudceller lättare.
4.Tvätta bort sminket m. ljummet vatten och smörj in ansiktet med en fuktcream.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0