Viktminskning del 1.

Det är flera som frågat mig om jag kan skriva om hur jag gjorde för att gå ner i vikt och vill ha tips, så jag tänkte skriva en liten följetång hur man lyckas på ett bra och hållsammt sätt, såhär är Sund vikt nedgång Del 1

För att få en lyckad viktminskning bör du först följa dessa 3 reglerna

  1. Skriv ett matschema under 1 veckas tid. Detta gör att man har koll på vad man stoppar i sig och vad man sedan kan ändra på. Ät så som du brukar göra och glöm inte att skriva ner allt, det är lätt att ljuga för sig själv.
  2. Förbered dig mentalt. Tänk att detta ska ta den tid det behöver, och stressa inte dig själv eftersom sund viktminskning tar tid.
  3. Sätt upp mål, om det tillexempel är 10 kg så får man sätta upp delmål och när man har lyckats med ett mål kan man kanske köpa sig något nytt klädesplagg för att belöna sig själv. Sätt även upp realistiska mål / delmålsdatum. Och bli inte stressad när du når ett datum och du inte lyckats med delmålet, give it time

Kommentarer
Postat av: mikkaelo

Alla bantar & jag tar mig en chokladbit, känns fint ;)

2010-02-09 @ 19:42:48
URL: http://mikkaelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0