rengör dina sminkborstar

De flesta av oss vill ju ha fin hy, och det sitter ju i rengöring som jag för ett tag sedan skrev om, men en annan del är att också rengöra sina sminkborstar, ni anar inte vad mycket bakterir som lurar där i, och efter som jag nästan dagligen sminkar mig så vill jag ju inte att dessa bakterier hoppar upp och sätter sig på min hud, vilket utvecklar finnar och blemmor.

Jag rengör mina penslar 1-2 / månad, vilket är lagom så man inte sliter ut sminkborstarna på förtid.

Hur gör man ?

Ta alla dina penslar, shampoonera dom, skölj med vatten tills vattnet som rinner ur dem är klart, och sedan en pytteliten klick balsam för att de ska bli mjuka och sköna igen, men överdosera inte! Efter det lägger du dom på en handduk så de får rinna av och torka.

Penselhåret kommer upplevas som hård i början men det återkommer efter någon sminkning tills sin vanliga struktur. Jag lovar er, ni kommer bli äcklade när ni ser all skit som rinner ur dom!


Kommentarer
Postat av: Elin

Problem med finnar är jobbigt. Gå gärna in på min blogg, jag skriver om hudvård och mycket annat. På www.spotlesscomeback.se finns ett roligt spel som går ut på att bemöta pikar om finnar med grymma kommentarer. Här finns ett klipp som förklarar spelet: http://www.youtube.com/watch?v=xY3lfCqirnQ

2009-11-16 @ 10:19:05
URL: http://veckorevyn.com/elinbloggomkring

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0