motivation

Alla känner väl igen sig att inte orka träna, det är mörkt, kallt och regnigt ute och man sitter hellre hemma framför tv:n och myser med godis och en filt omvirad om sig. Vem tusan vill ut och träna då?

Man tränar  för olika anledningar, jag hatar att träna, jag gör det enbart för att bli fit och hålla mig iform. Och det blir man inte med godis och soffslappning varje dag har jag märkt! Ibland orkar jag verkligen inte men då är mitt knep att tänka framåt i tiden jag tänker till exempel, "jag kommer få en mer vältränad slankare kropp om jag tränar enligt mitt schema (3-4 ggr i veckan förutom skolan) ändra fram tills beach 2010 än om "jag börjar i april och tränar varje dag och har ätit chips hela vinter perioden". Så tänk framåt vänner, ge din kropp tid att hinna formas om och stresa in fram din "drömkropp", våga springa i regn och rusk, jag lovar, förhoppningsvis innfinner inte sig stressen i provhytten i maj månad när du prövar sommarens biknis..

Kommentarer
Postat av: jellis

Du är så duktig! Gött att höra sånt peptalk, det får en verkligen att vilja träna lite mer :)

2009-11-17 @ 19:30:19
URL: http://enmusikblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0