2008 resumé

januari

Ingen speciell månad, tränade på apell, var i skolan och dagarna flöt på. Var ute på en långpromenad med Hampus och fotade. Vi körde på gangsta stilen.


Februari
Vänskap med Jelle tar fart, och blir djupare än av någon av oss någonsin trodde. Vi hade taco kväll med cellulitpratning, kollade på någon film som vi pratade bort och hade allmänt fint med andra goingar i es1mkb.


Mars.
Började mars med en galen hippefest hemma hos Elin, snön storm kom till stan och jag och jelle gick spontant till körslaget audition och kom med. Åkte även till lund och gjorde intagningsprov till musikalskolan, i största hemlighet. Blev en månad fylld av sång, nya vänner och en insyn på andra sidan av tvlivet, men oj vad vi trivdes.



April
vi hann med 3 program i körslaget innan det var vår tur att åka ut,  Fick mina antagningspoäng till skolan, var rätt högt, men vågade inte hoppas på någonting.April gick på, utan några större anmärkningar.
söte

Maj.
Det var final i körslaget vilket betyde reunion för alla team som åkt ut, vi dansande och jag fick smaka av markolions drink, de ni! Var på crusing i trollhättan med ewelina och fikade på strandgatan, Man kunde gå i shorts och tröja, blev filosofiska promenader med min vän gustav och en grillkväll hann vi es1mkb med..
Juni
Det som vi alla väntat på, skolavslutningen och sommarlov, den var välbehövlig. Vi sa farväl till alla studenter. Jag var på grillkväll med ewe, maria och mikaels och alla hans kompisar. två veckor senare blev jag och mikael tillsammans. Vi umgicks mest hela tiden.


Juli Agusti.
Jag var med mikael varje dag och varje natt jobbade jag som tidningsdelare, cyklade runt på världens trögaste cyckel i regn och rusk. De dagarna solen sken försökte man pressa i Lysekil och nere på sanden. Fick brevet jag väntat på hela våren, jag kom in i lund. Lyckan var total, så Den 17 agusti flyttade jag ner till Lund och den första veckan var hemsk. Sedan fick man lite mer vänner men man kunde inte slappa av helt.



September, Oktober, November.
Hade ingen kamera så jag kunde fotografera. Umgicks en del med Lisett, var i helsingborg . Efter ett tag lärde jag känna jennifer och lisa i klassen och vi märkte att vi 3 var väldigt lika och vi trivdes bra ihop. Vi hängde i hop varje dag nästan, satt i Jennifers lilla korridorsrum, kollade på Satc, snackade skit och sov på golven för vi inte orkade åka hem. Jag började träna på friskis och svettis och tyckte för en gångskull att det var riktigt roligt att träna. Blev hjärtkrossad men lät dagarna var fullproppade med olika aktiviteter för att slippa känna efter. Var glad, var ledsen. Blev peppad av Lisa och Jennifer, dom kidnappade mig och jag fick gå runt i Lund med ögonbindel tills vi kom till botaniska trädgården och grillade korv och drack årets första julmust. I slutet av Novemer fyllde jag sjutton och firade det med shopping i malmö med min moder.

December
Alla började bli skoltrötta och ingen kunde riktigt fatta att vi gått vår första termin i skolan. Jag började tycka att baletten var den roligaste danslektionen i veckan, berodde nog dör det lossnade. Tog steget att tona håret brunt och blev nöjd för en gångs skull. Åkte till Louise med nästan alla i min "ensambelfamilj". Vi bakade, åt mat, godis och lärde känna varandra bättre, och blev väldigt trygga med varandra. Jag bakade lussekatter, jag friskis och svettades och åt kycklig varje dag. Avslutade skolterminen med uppvisning av vårat projektarbete och sedan åkte nästan hela klassen hem till Lisett och festade, sjöng och dansa, och allt slutade i limousin. En perfekt slut på året.  Nu återstår nyårsafton, då jag ska göra några nya nyårlöften, umgås med min allra bästa vän Frida och laga god mat.




Hoppas ni har haft ett bra år och att 2009 blir minst lika bra, om inte bättre. Jag kommer satsa på  att mitt liv 2009 ska bli fullt av glädje och lycka, och välbefinnande.

Gott nytt år folk ! :)

Kommentarer
Postat av: jenniferre

JAG SAKNAR DIG VÄRLDENS BÄSTA PETRONELLA

2009-01-02 @ 16:03:26
Postat av: EiraKG!!!!

Hej pattiss :D miss you hoppas att du har det bra snart ses vi!!!

2009-01-03 @ 23:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0